Underbara häst.. ?

Gick upp vid 10 idag, skulle egentligen jobbat hos pappa på förmiddagen, men han börjar vid 10, så orkade inte cykla ner. Så fixade lite mat till oss vid ett, städade lite sedan och lagade sporr-remmen, så dukitg jag är ibland, hehe. Vid tre så cyklade jag och Isabell till Tollsbo. lika roligt som vanligt! Åkte sedan till Harry, red i grimma och grimskaft från hagen till där vi gör i ordning dem, gissa vad harry gör? Jo, ha kastar sig åt helvete för en fågel som flög upp, och jag bara flög. Så harry sprang tillbaka till hagen igen, så det var bara att gå tillbaka och hämta honom. Fick en riktig läxa, det går inte att lita på harry till 100%! Red iväg till Hälghult och tränade ett hårt pass med dressyr, Harry var helt U N D E R B A R! Och jag började få in rytmen. Det går så mycket framåt inom ridningen nu med Harry, men bakåt med hantering, han saknar respekt för de som hanterar honom.. Kom hem och åt grillat , mycket gott :)

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Frida w

Bara säj till när jag ska komma och hjälpa dig med lastningen, man kör ju övningar och sånt innan man lastar som gör att dom får respekt :) börja med att inte låta honom klia sig mot dig, då är du ungefär lika mkt värd som ett träd. haha :)

men bara säj till när du vill jag kan nästan när som :)

puss

2009-07-27 @ 13:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0